* * * * *

subota, 4. ožujka 2017.

HARP EXPLOSION - THEE KNUCKLEHEADS


HARP EXPLOSION
Sve je počelo sa bendom Thee Knuckleheads
NAPISAO: IGOR DJEKE

Goran, autor Stražarnog Lopova, predložio mi je da umjesto klasičnog intervjua napišem tekst o svom one man bendu Harp Explosion pa sam se evo raspisao malo... ili malo više. 
Kako i sam naslov kaže, sve je počelo s bendom Thee Knuckleheads.

Thee Knuckleheads - Proba (2005)

1. Favorite dress
2. Pretty soul
3. Blah, blah, blah
4. I've been down
5. No message
6. Plastic bag
7. SCH girl
8. Knucklehead
9. Middle of the night
10. So sexy
11. After a while
12. Hypno move
13. Battle crick (Bantam Rooster)
14. Bomb Shelter (The Drags)
15. Agile, mobile, hostile (Andre Williams)
16. Trouble (The Oblivians)


Igor Djeke – vokal, usna harmonika
Marijan Jurič – gitara
Ivan Barić – bas
Toni Šarić – bubanj

Snimak: Robert Balaš

Thee Knuckleheads sam osnovao s prijateljima krajem 2001. U tom bendu se u 8 godina koliko je postojao, izmijenilo 4 postave muzičara a mijenjali su se i stilovi sviranja, od opskurnih instrumentala iz 60-ih, preko garage rock and roll obrada pa sve do autorskih pjesama u istom stilu. Bend je u tom autorskom periodu bio na vrhuncu karijere i bio je odlično prihvaćen među garage publikom iz Hrvatske, Slovenije i Srbije. Jedna slovenska recenzija kaže da smo bend koji je Vinkovcima vratio detroitski zadah jer od početka devedesetih pa nadalje u Vinkovcima nije bilo garage rock'n'roll bendova. Međutim, bend je imao uobičajene poteškoće koje ima valjda svaki bend. Kroz bend je prošlo 10-ak i više muzičara, a na kraju sam jedini originalni član ostao ja, što govori o tome koliko je teško u maloj sredini poput Vinkovaca pronaći ljude koji su donekle istomišljenici u glazbi i koji se pored svojih poslova i obitelji mogu i žele posvetiti sviranju kao hobiju. To je jedan od osnovnih razloga zbog kojeg je došlo do razilaženja jer mijenjanjem članova, bend više ne zvuči isto. Ponekad je promjena pomak na bolje, a ponekad i ne...
Uglavnom... nakon razilaženja 2009. godine, Knuckleheadsi sa dobili poziv za svirku u Murskom Središću, a kako sam u to vrijeme već počeo eksperimentirati sa loop pedalom, na brzinu sam skucao repertoar i umjesto Knuckleheadsa odsvirao svoju prvu svirku kao one man band, koristeći samo usne harmonike, efekte i loopove bubnja. Inspiraciju za ovakav koncept dobio sam od kanadskog glazbenika koji se naziva Son of Dave, a koji u svom konceptu koristi loop pedalu, usne harmonike i beatbox. Ja sam napravio nešto slično ali sam umjesto beatboxa ubacio te kratke loopove bubnja na koje kasnije „u letu“ nasnimavam slojeve usnih harmonika provučene kroz efekte i tako gradim aranžmane. Isti koncept kod nas je povremeno koristio i naš nedavno preminuli usnoharmonikaš Neven Mijač, a u svijetu je takav stil sviranja dobio naziv harmonica looping.

Koristeći taj koncept nastavio sam otprilike tamo gdje sam stao sa Knuckleheadsima, dakle u nekakvom garage blues stilu. Ovakav stil sviranja sa loop pedalom je dosta ograničen u aranžiranju pjesama ali se opet to nekako kompenzira sa potpunom slobodom koju pruža one man band forma. Biti one man band ima dosta svojih prednosti ali i nedostataka jer sve obaveze koje osim sviranja idu uz jedan bend, prelaze na jednu osobu. Ja jednostavno nisam htio uključivati tu neke druge ljude tako da je cijeli Harp Explosion projekt realiziran po sistemu uradi sam. Aranžiranje i pisanje pjesama, snimanje i produkcija, snimanje i montiranje spotova, dizajn i izrada omota, promotivnog materijala, stranica na društvenim mrežama, promidžba i dogovaranje svirki... dakle DIY u punom smislu. Naravno, čovjek ne može biti stručan za sve pa tako i moje prve snimke nisu na nekom produkcijskom nivou ali tada sam bio zadovoljan svime s obzirom da je sve snimljeno u stanu s minimalnom opremom (u mom slučaju, jedan USB mikrofon i PC).
Uslijedile su svirke po regiji i snimanje tih prvih albuma u kućnoj produkciji. Repertoar je tada bio pola autorski, pola obrade, koje sam kasnije zamijenio novim autorskim stvarima. Uslijedile su i takozvane mini turneje u Mađarskoj i Portugalu gdje sam 3 dana svirao na One Man Band Festivalu.
Iako su pjesme isključivo na engleskom jeziku, jednom prilikom sam na svirci u klubu SKC u Kragujevcu odsvirao obradu „Da li ti znaš za neki drugi ritam“ . Video snimak te pjesme sam kasnije digao na youtube iako nije bio ništa poseban... a par godina poslije, točnije sredinom 2013. sam na osnovu tog snimka dobio poziv Discipline kičme na jam session i od tada sam stalni član benda.

DISCIPLINA KIČME - KOJA & IGOR

Poučen iskustvom od ranije, 2014. producirao sam i objavio svoj treći Harp Explosion album. Na njemu su mi gostovali muzičari iz Amerike, Švicarske, Italije, Srbije i Hrvatske. Album je dobio odlične kritike, a iste godine izlazi i vinilna singlica za nezavisnu izdavačku kuću Noisegames Records iz Švicarske, što je ujedno i moje prvo službeno izdanje. Čast mi je bila ugostiti Walter Danielsa (Jack o' Fire, Big Foot Chester...) na albumu i singlici jer on mi je jedan od najvećih uzora i zbog njega danas moja harmonika tako zvuči.
Osim one man benda kratko vrijeme proveo sam i u vinkovačkom experimentalnom reggae-dub bendu Sopotopot istražujući nove stilske mogućnosti usne harmonike. S usnom harmonikom sam također gostovao na nekoliko albuma domaćih garage grupa (The Babies, Erotic Biljan and his Heretics, Gatuzo...) i na nekim izdanjima iz Srbije.
Od live gostovanja sa usnom harmonikom izdvojio bih par... s bendom The Babies, Messerschmitt, Erotic Biljan and his Heretics i nedavno gostovanje Kojotima na njihovom povratničkom koncertu. Također bih izdvojio i nekoliko festivala na kojima sam svirao kao Harp Explosion a koji su me se na neki način dojmili. Na prvom mjestu je One Man Band Festival u Portugalu, Blues Harp Festivali (Zagreb, Ljubljana, Čakovec, Split...) FM Music u Ljubljani, Superuho u Šibeniku i Festival uličnih svirača u Novom Sadu.

ZDENKO FRANJIĆ & IGOR

Još jedna interesantna stvar je da sam ustupio Harp Explosion muziku dokumentarnom filmu „Zapisi iz ćelije broj 12“, koji je snimljen u beogradskom okružnom zatvoru. Film je 2016. imao premijeru u New Yorku nakon čega je išao na mini turneju po američkim zatvorima (Kentucky, Michigan, San Quentin...), a prvu beogradsku premijeru je imao početkom 2017. godine.
To bi bilo otprilike sve što mislim da je interesantno i bitno spomenuti u cijeloj Harp Explosion priči, a da ne bude previše opširno.
Kako mi je Goran predložio da u ovaj tekst ubacimo i neke dosad neobjavljene snimke, odlučio sam se za jednu probu Thee Knuckleheadsa iz 2005. gdje je uhvaćena sirova energija benda i sve ono što se na jednoj probi moglo tada čuti (prštanje činela u neizoliranoj prostoriji, raštimane usne harmonike, pucanje vokala pred kraj probe itd.). Također prilažem i jednu od prvih Harp Explosion svirki, video snimak iz kluba Sax snimljen 2010. godine.


Harp Explosion – Uživo u Saxu (2010)

1. Can't hold on
2. Catch a loop
3. Moanin' at midnight (Howlin' Wolf)
4. Shake your hips (Slim Harpo)
5. Fire in the hole
6. I feel


Za kraj ide ono pitanje o planovima benda na koje ja odgovaram: Pratite Harp Explosion i dalje jer bit će sigurno nekih novih iznenađenja...

Igor Djeke (Stražarni lopov 2017)


HARP EXPLOSION DISKOGRAFIJA:

Harp Explosion – Bootleg Explosion Vol.1 – Dirty Harp Records 2010. - online
Harp Explosion – In 5, 4, 3, 2, 1 – Dirty Harp Records 2010. - CD
V/A - It Came From The Garage Vol.1 – Wombat Records 2010. - CD
Harp Explosion – Bootleg Explosion Vol.2 – Dirty Harp Records 2011. - online
Harp Explosion – Take Cover – Dirty Harp Records 2011. - CD
V/A - BlueSax! Live Season 2009/10 – Spona 2011. - CD
Harp Explosion – Bootleg Explosion Vol.3 – Dirty Harp Records 2012. - online
Harp Explosion - Harp Explosion (In 5, 4, 3, 2, 1 + Take Cover + extras) - 2013. CD
Harp Explosion - 5 Years Later - Dirty Harp Records 2014 - CD
Harp Explosion - Atom Age Harmonica Blowout - Noisegames Records 2014. - 7“ Vinyl
Notes from the cell No.12 - documentary 2016. - DVD


HARP EXPLOSION Bandcamp


STRAŽARNI LOPOV 2017



Nema komentara: